eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 26, de terugreis

Jullie hebben de terugreis nog van me te goed. Hier het verslag van vrijdadg, èn zaterdag!

Opgestaan, ontbijtje gemaakt, oeps er is geen brood voor bij de eieren. Jasmin moest toch nog vochtige billendoekjes halen, dus snel naar de super. Had ik mooi de eitjes gekookt toen ze terug kwam. Autostoeltjes uit de auto halen, binnen even gereinigd (was dat nodig dan? ) En toen alles in onze luxe KIA Carnival (ik had het gisteren betiteld als carnaval, sorry, mister KIA!) gestouwd.

Jasmin ging nog een rondje sporten, om soepel het toestel in te gaan, ik de laatste was weggewerkt en de laatste kruimels opgezogen. Toen Jasmin thuis was heeft ze een smoothie gemaakt van alles wat in de koelkast lag, en die was nog lekker ook hoor! Kom op jongens, tijd voor het avontuur met de big airplane! We hebben deze hele periode nog niet zo'n heerlijk vredige en rustige tocht gehad als deze dag, de tweeling wijd uit elkaar op de eerste achterbank, Louis alleen op de 2e achterbank, waarvan we een deel hadden neergeklapt om het lange pakket van de wieg kwijt te kunnen. Doordat iedereen zo ver van alkaar afzat, kon men elkaar ook niet plagen of elkaars speelgoed afpakken, wat voor de afpakker een leuk spelletje is, maar bij de afgepakte natuurlijk voor gehuil en irritatie zorgt. Ik ben dus echt bang, dat een dergelijke auto op Jasmin's verlanglijstje staat zeer binnenkort! Evert, je bent gewaarschuwd!

Geen oponthoud of file onderweg, het eerste deel van de reis is dus zeer relaxt verlopen. De huurauto kan je praktisch voor de deur parkeren, dus dat is ook gemakkelijk. 2 trollies volgeladen met alle spullen. Op naar de incheckbalie. Even wat gebabbeld met de dame aldaar, en ook voor de 2e vlucht nu de stoelen op 1 rij kunnen regelen. Helaas niet op een voorste rij, het vliegtuig zat afgeladen vol. dat zou bij de 2e vlucht van Sing naar Amsterdam ook zo zijn.

Maar we mochten wel als eerste aan boord, en werden ook ontzettend vriendelijk door het personeel geholpen met het sjouwen van onze spullen. Want ondanks dat we 5 koffers/tassen en ook een pakket bij de odd sizes hadden ingeleverd, bleef er nog voldoende over wat mee aan boord ging. Het was als volgt verdeeld: oma een volle rugzak en in iedere hand een autostoeltje. (Laat dat tje maar weg trouwens, want het zijn nog puur zulke dingen) Louis zijn eigen rugzak, die vol zat met spulletjes voor onderweg. We hadden hem dat 's avonds al verteld, jij bent verantwoordelijk voor jouw tas, en daar zitten allemaal verrassingen in voor onderweg. Dat sprak wel aan natuurlijk. En de rugzak was best zwaar voor zo'n klein mannetje, maar hij heeft hem trouw mee gesjouwd al die tijd. Jasmin had voor en achterop een kind, in de ene hand de luiertas, de andere het eetwerk voor onderweg. Bepakt en bezakt dus. De tweeling zorgt overal voor vertederende blikken en veel opmerkingen trouwens, zeker omdat ze samen door mama worden gedragen. De vlucht van Brisbane naar Sing verliep keurig volgens schema qua tijd, helaas had de tweeling niet helemaal ons schema qua slapen tot zich genomen, die zijn gewoon wakker gebleven tot bijna op het eind, toen ging een uur voor de landing Thomas onder zeil, maar die werd wakker van de pijn in zijn oren tijdens de daling en heeft daar heel verdrietig om zitten huilen. Wat oma heel goed begrijpt, want ik heb daar ook altijd erg veel last van. En Edward viel in slaap op het moment dat de wielen de grond raakten! We hebben dus tijdens de vlucht maar een beetje met ze rondgelopen om ze te vriend te houden. (En onze mede passagiers!) In Singapore onder de douche, behalve de nog slapende Edward natuurlijk. Pyjamaatjes aan en dan rond wandelen tot het weer tijd was om aan boord te gaan. Inmiddels was Edward natuurlijk wel wakker, en dankzij hun powernapje, waren ze erg actief in de vertrekhal. Allebei in hun zebra pyjamaatje, zorgde dat ook weer voor veel leuke reacties. Weer als eerste aan boord, de opstelling van de stoeltjes hadden we iets verandert, ervaring opgedaan tijdens de eerste vlucht, en nu maar hopen op de slaapfee. Die kwam bij Louis gelukkig al snel langs, daarna gaf Thomas het op, en ook Edward gaf aan zijn slaap toe. Nu wij ook gauw wat slapen, maar ja, toen kwam eerst het diner langs. Niet dat we daar trek in hadden, maar het geeft wel zoveel gedoe, dat je niet slaapt. Af en toe werd er een kind wakker, wat door ons dan snel weer in slaap gesust werd. Zowel Jasmin als ik hebben een tijd lang met een slapend kind op de borst gezeten, Louis lag opgekruld eerst bij oma, en later bij Jasmin, we wisselden telkens als er een wakker was van plaats. op dat moment ben je heel blij, dat ze zo vertrowud zijn met moma, dat die ook kan troosten, en dat we dus de lasten vriij eerlijk hebben kunnen verdelen.

Enfin, we zijn nu weer thuis, allebei wat grijze haren en een ervaring rijker! Maar petje af voor het cabine personeel van Singapore Airlines, allemaal even vriendelijk en behulpzaam! En ook petje af voor Louis, die zich tijdens deze reis zo ontzettend goed heeft gedragen, dat mag best even extra worden vermeld! En toch ook een petje af voor ons zelf, want we hebben het toch maar volbracht, hè Jasmin!

Op Schiphol werden we door oom Floris en opa ontvangen met bloemen, bij Floris thuis, waar ze gaan verblijven, zaten alle andere familieleden te wachten. Wat een lief en hartelijk welkom! En nu weer het dagelijkse leven oppakken!

Tot het volgende log dan maar weer, dat zal wel “gewoon” van de Veluwe komen!

Allemaal bedankt voor het meelezen en meeleven! En alle leuke reacties natuurlijk!

Melissa

Wat een heerlijke verhalen, heb er enorm van genoten! Soms leek het zelfs wel alsof je er zelf bij was als lezer! Fijn dat de reis goed gegaan is, Welkom weer in Nederland.

Barbara

Dank je wel voor je leuke blog, Eveline. Ik heb genoten van al jullie belevenissen! Ons weekje op de bosrand was minder spectaculair dan waar jij bent geweest, maar evengoed heerlijk. En net even wat dichterbij ;)

Shenan

Goed verhaal, welkom terug!