eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 18, was en poetsdag

Vandaag scheen de zon, de regen is duidelijk allemaal vannacht gevallen. Prima, 's nachts regen, overdag droog, van mij mag dat wel even zo blijven. Daarom de wasmachine maar aangezet, in totaal 3 wassen weggewerkt, dus niets te klagen. Waaronder ook mijn beddengoed, wat nu weer zongedroogd op mijn bed ligt, dus dat zal heerlijk slapen vannacht.

Omdat Edward vanmorgen wat had overgeven, zijn we vanmorgen thuis gebleven. Jasmin is begonnen met het schoonmaken van de binnenkant van de auto, ik met het opruimen van het pasticbakken kastje. Je weet wel, zo'n kastje, wat helemaal vol staat met allerlei bakjes en andere plastic meuk, wat je voor een groot deel niet gebruikt. Dus een doos vol weggegooid, alles wat stuk was of waar geen deksel meer bij was. Dat ziet er weer keurig uit, en ook de auto is om door een ringetje te halen, al moeten de binnen ramen nog wel gelapt. Alle paren schoenen weer bij elkaar, alle sokken weer in paren, al het speelgoed weer binnen, er verzamelt zich een hoop in de auto. Omdat ze hier niet vaak schoenen dragen, liggen die in de auto, “voor als het eens nodig is”. Zodra ze dan weer terug zijn in de auto, trekken ze hun schoenen en sokken uit. De kids een gekookt eitje met toost als lunch, en ik een kliek, die Jasmin uit de vriezer had gehaald, maar het bakje bevatte niet dat wat zij nodig had. Dus had ik nu een soort Shepard's pie als lunch, wat niet verkeerd was. Vanmorgen kwam ook weer de vrijwilligster langs, die zich even met de kinderen bezig houdt, wat heel prettig was, konden wij mooi doorgaan.

Na de middagdut zijn we nog naar een speelplek aan het strand geweest. De enige bui van vandaag viel nu uitgerekend net daar, dus we moesten even in de auto wachten. De speeltuin zelf vonden ze niet veel aan, maar Louis ontdekte een klein paadje in de “bush”. Dat moesten we natuurlijk met z'n allen volgen, en toen kwamen we zomaar op het strand uit! Dat was nog eens een avontuur! Dat we gewoon de bosjes door liepen die daar de scheiding zijn tussen straat en strand, maakte natuurlijk voor Louis niet uit, het was kruip door sluip door en o zo spannend!

Thuis gekomen hebben we Thaise curry gegeten, en nu is Jasmin uit eten met een goede vriend, die hier in de buurt moest wezen. Natuurlijk wel eerst de bad en bed activiteiten, het opruimen van de keuken en even stofzuigen vanwege alle rijst op de grond. Maar nu rust in de tent, even m'n ochtendkrant lezen, die hier tijdelijk het avondblad is, zo meteen douchen, want dat is niets hoor, 's morgens, dan hoor je de hele tijd: moma noknok (kinder engels voor knocknock, of te wel klopklop). Daarna neem ik een koppie thee en hoop voor ik ga slapen nog een berichtje van Mart te krijgen, die onderweg is naar Oostenrijk, samen met Marja en Rinco.