eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Heenreis en aankomst

Vannacht niet best geslapen, allebei niet, wat natuurlijk zo jammer is, omdat de komende 24 uur ook niet echt uit lekker slapen zal bestaan. Nu ja, oma kan het hebben, vroeger was ik geen nachtbraker, maar op zulke lange vluchten haal ik die schade in.

Maar nu zit ik op Schiphol, met uitzicht op het vliegtuig. Het eten is inmiddels aan boord, altijd belangrijk, al is het maar als tijdverdrijf. Ik zie ook karren met bagage staan, en volgens de mevrouw aan de incheckbalie zouden m'n koffers rechtstreeks doorgaan naar Brisbane.

Overigens mocht ik inchecken bij de bussinessclass, ik dacht al dat iemand mij een upgrade cadeau had gegeven, maar nee, ze had niets te doen, dus mocht het gewone volk van die balie gebruik maken.

Nadat we hadden geprobeerd om op het free wifi van Schiphol te komen, en dus niet lukte, besloten we maar om elkaar gedag te zeggen en het verder los te laten. Gelukkig heeft Martin bij Hersenz heel goed geoefend in loslaten, dus kus, en nog een kus en dan hoppa, ieder een kant op.

Omdat ik geen koffer had maar een rugzak, mocht ik naar de snelle security, en stond ik voor ik er erg in had al via de douane in de taxfree hal. Dus dat was echt heel snel dit keer.

Nu wachten, nog een half uurtje, dan gaat het boarden beginnen.

Inmiddels ben ik in Bli Bli aan gekomen, en zit in mijn bed het log te tikken. Ik had een warm welkom, al in de auto verklapte Louis dat er bloemen in mijn kamer stonden!

Maar ik ga verder met de reis: op de eerste vlucht had ik niemand naast me, dus dat is altijd prettig. Wel vertrokken we bijna een uur te laat, wat natuurlijk altijd vervelend is, je zit maar in dat ding te wachten. We hadden zeker geen wind mee, want uiteindelijk liepen we nauwelijks de verloren tijd in. Dus je snapt, dat ik 'm een beetje begon te knijpen, verwachtte aankomst tijd 6:50, vertrek volgende vlucht om 7:20. Dat ging krap worden! Dus maar even een van de lieftallige dames aangeschoten, om te vragen hoe dat opgelost zou worden. Wel, ik had geluk, de vlucht naar Brisbane zou wachten, voor een aantal anderen gold dat niet. Uiteindelijk stonden we om 6:40 op de grond, maar voordat je dan dat ding uit bent..... Enfin, al in het vliegtuig had ik gezien dat ik op dezelfde terminal kon blijven, en dat ik zo'n 9 minuten wandelen moest naar de juiste gate. Gelukkig had ik m'n sportschoenen aan, en op de lopende band flink doorgestapt, was ik binnen 5 minuten op de juiste plek en nog juist op tijd. Na mij kwam er nog een echtpaar, en toen ging de deur dicht en vertrokken we precies op tijd. Nu maar hopen dat m'n koffers ook mee waren gekomen!

Een rustige vlucht, helaas wel iemand naast mee, en om 16:45 plaatselijke tijd kwamen we aan. Uit de kist vandaan eerst naar een toilet, schoon shirtje aan en tanden gepoetst en haren gefatsoeneerd. Hè, daar knapt een mens van op. Rijtje bij de paspoortcontrole, maar dat was niet zo erg, je moet toch altijd op je koffers wachten. Na de douane naar de band, nummer 7 voor degenen die dat graag willen weten, en daar zag ik mijn koffers al vlak bij elkaar aankomen! Even een sprintje, en ik had ze. Door naar de douane, ik had voor de zekerheid maar ja gezegd op de vraag of ik iets van dieren mee had, want, zo staat er op de kaart: bij twijfel ja invullen. Maar ook dat viel mee, wat heeft u mee madam? Dutch cheese and candy. Is de kaas goed verpakt en niet van rauwe melk? Nee, nou loopt u dan maar door en fijne holiday.

Ik was zo vlug, dus het ontvangstcommitee stond er nog niet. Gelukkig werkte de airport wifi hier wel, dus ik zag een berichtje van Jasmin dat ze in de file stond. Gebeld via FB, en afgesproken bij het pick up point. Dat werkte gesmeerd, ik kwam aanlopen en Jasmin kwam net aanrijden! Hup, de boel in de auto, dag jongens hier is oma, en even verderop naar een gelegenheid om wat te eten te halen voor de kinderen, want die zaten al bijna 2 uur in de auto! De maan stond aan de hemel, dus Louis legde me uit, dat nu de zon dus bij opa was, en hij zou me thuis bij de globe uitleggen hoe dat precies zit. De kleine mannetjes hadden ook een hoop te vertellen, en oma komt al heel aardig uit de mondjes rollen!

Thuisgekomen nog even wat yoghurt voor de boys, dan de mannen in bad en in bed, en daarna de koffers ontdaan van de levensmiddelen, de rest komt morgen wel. Kopje thee, stroopwafel, lekker douchen, en nu naar bed.

Jullie horen morgen weer van me! Zal niet iedere keer zo'n lang verhaal zijn hoor, maar 't is nu van 2 dagen!

Reacties

Reacties

Lucienne

Wat fijn dat je er bent en dat alles voorspoedig is gegaan! Geniet heerlijk! (Was weer leuk om te lezen! Je schrijft erg leuk! Martin ook trouwens op fb! Zo blijven we allemaal op de hoogte van van alles!)

Evelien

Goed te lezen dat het zo voorspoedig ging. Altijd fijn. En nu groots genieten. X

Janine

Heerlijk dat je goed bent aangekomen. Met wat kleine hobbels toch een voorspoedige reis geweest.
Geweldig die Louis: dat hij je alles wel zal uitleggen over zon en maan met de globe.
Lekker een beetje bijkomen en genieten van het gezin. Toch bijna 2 jaar geleden dat je er bent geweest.

Jellien

Dat was dus een voorspoedige reis! Nu heerlijk genieten en dat doen wij weer van je verhalen!

Lucia

O wat super heerlijk van je te lezen
Ondanks latere vlucht toch alles op tijd

Geniet van alles daar en de boys
Rust effe lekker uit maar vooral genieten???

Martin

Lieve Schat, weer een heerlijk verhaal. Tja, die wed loop op Singapore zag ik al aankomen. Het is natuurlijk leuk zo'n korte overstap, maar als er ook maar iets mis gaat mis je de volgende vlucht.
Ik ben opgebleven tot jij in Sing geland was. Ik had al snel in de gaten dat wij geen verbinding meer zouden gaan krijgen.
Kom ik boven ligt jou ponnetje op mijn kussen, til ik het op ligt er een helemaal vol geschreven kaart in tante Maria stijl. Er kon echt niets meer op. Uiteraard had ik jou pon nodig om de ogen te deppen. Erg emotioneel de tekst. Ik hou zo veel van jou dikke pakkerd en nog reuze bedankt voor die verrassing. xxxxxxxxxx HVJ ILY Mart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!