eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 20, regen

We waren vanmorgen mooi bijtijds op, want er was een garage-sale bij iemand hier in de buurt, en daar zouden vooral rieten manden te koop zijn. Jasmin is daar gek op, en ik moet zeggen, het heeft wel wat, in ieder geval leuker om te zien dan al die plastic bakken. Er was geen melk meer, die hadden we gisteren opgemaakt met de warme chocolade melk, dus we aten nu allemaal een boterham als ontbijt. Meestal ben ik de enige die brood eet, nu deed iedereen dus mee. We hadden vandaag ook afgesproken dat we pyjama-dag zouden houden voor de kinderen, wat er op neer komt, dat ze lekker in hun onesie rondlopen de hele dag. Dus we waren zo startklaar. Naar de garage, en ja hoor, Jasmin helemaal gelukkig, 3 flinke manden voor 5 dollar, dus dat is echt een koopje. Daarna zijn we door gegaan naar een speeltuin, ook nu weer waren de bosjes en een droge kreek veel leuker dan de speeltoestellen. We bleven daar tot er een telefoontje kwam van vriendin Brooke, dat ze klaar was om Jasmin een schoonheidsbehandeling te geven. Dat zou op haar werk in Noosa plaatsvinden. In eerste instantie was het idee, dat ik mee zou gaan, en daar met de kinderen lekker zou gaan spelen en wat wandelen in de omgeving. Maar gezien het instabiele weer van de laatste dagen, toch maar besloten om thuis te blijven. Nadat Jasmin ons had afgezet bij huis, is ze naar Brooke gereden. Helaas was er een misverstand met sleutels, en is Jasmin weer onverrichte zaken naar huis gekomen. Morgen een herkansing.

Van een wandeling kwam vandaag niet veel, vanaf een uur of 10 heeft het eigenlijk constant geregend. Ik begrijp dat jullie het koud hebben in Nederland, wel, hier veel regen, en na morgen wordt het hier ook koud. (wat je dan koud noemt hoor, alles is relatief)

Jasmin is gaan bakken, ook om e.e.a. mee te kunnen nemen in het vliegtuig voor de kinderen, want eten is toch nog de beste manier om ze zoet te houden op zo'n lange reis. Ze krijgen wel speciale kindermenu's maar ja, wat tussendoortjes is fijn. En dan weet je tenminste wat ze naar binnen krijgen! Ook hebben we getracht orde te scheppen in al het speelgoed, waar een deel van de nieuwe manden gelijk voor is gebruikt. Vanavond stond er nasi op het menu. Omdat ik toch ook wat wilde doen aan het eten, heb ik de groente daarvoor gesneden. Na het eten uiteraard weer bad en dan naar bed, en zojuist is Jasmin in pak 1 vertrokken naar een girls night out. Ik heb inmiddels alle ramen dichtgedaan en zelfs mijn voeten voor de eerste keer deze periode in sokken gehuld. Dus kun je wel na gaan, hoe koud het hier is! ;) En het regent ook nog steeds!

Morgen lukt het hopelijk om naar de Ginger Factory te gaan, in ieder geval ga ik met Louis 's middags gingerbreadmannetjes maken voor toe. Maar de weersvoorspelling is kouder, maar wel droog, dus......

En sorry, maar vandaag geen foto's.

Ria

Grappig dat jij het over de kou hebt. Hier is het voor de tijd van het jaar pas echt koud! Vanmorgen was het maar 4 graden, en de winterjassen worden hier nog volop gedragen. Onze gasten zitten met wanten aan op de fiets, kun je nagaan! Maar jij geniet sowieso wel, merk ik. Nog heel veel plezier tijdens het laatste stukje Australie. Lieve groetjes, Bram en Ria