eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Jarig!

De ochtend begon op tijd voor mama en oma, als je jarig bent krijg je hier pannenkoeken met kaarsjes, omdat de verjaardagstaart soms pas later op de dag wordt aangesneden. De ballonnen die ik gisteren had opgehangen waren helaas alweer naar beneden gekomen, vanwege net geschilderde plafonds doen we dat namelijk met kleefgom. Samen met Jasmin op een andere manier weer opgehangen, en terwijl ik dit tik, hangen ze nog!

Na het ontbijt de pakjes uitpakken. Ook van de andere oma was er per post een pakket, dus er viel genoeg uit te pakken! Toen iedereen in de feestkleding gehesen, inclusief onszelf, en daarna de taart afmaken en hapjes klaarzetten. Even voor 10-en kwam de eerste visite aan. Al gauw gevolgd door de overige genodigden. In totaal 6 kinderen, inclusief hun moeders, en ook een vader, dus het was volle bak. Vanwege de muggen zijn we toch maar in huis gebleven . (Je wilt net weten hoe ik er weer uitzie, ik heb duidelijk geen antistoffen tegen Ozzie muggen!)

Iedereen heeft heerlijk gesmuld van de lekkere hapjes en uiteraard de taart! Als verjaardagcadeau's had Jasmin verder geld gevraagd, om een mooi speeltoestel voor in de tuin te kopen. Dat was een goed idee, de jongens hadden 's morgens al meer dan genoeg pakjes gekregen.

Toen al het bezoek weg was, hebben we maar niet meer geluncht, er was genoeg gesnoept. De tweeling even naar bed, en wij hebben de kamer aan kant gemaakt, gelijk maar gezogen en gedweild, en ik heb ondertussen alle kinderboeken uitgezocht en opgeruimd. En 2 wassen opgehangen, want we liepen behoorlijk achter vanwege het natte weer.

Helaas gingen de mannen niet slapen, maar goed, ze hadden wel even “gerust”, dus we besloten om lekker een uurtje naar het strand te gaan, en misschien zelfs even te zwemmen. Badpakken aan en gaan!

Wel het water in geweest, maar het was mij toch wat te fris, maar het was wel lekker voor de lek gestoken benen!

Nog even in de naast gelegen speeltuin gespeeld, maar ook daar veel muggen, arme Edward hadden ze ook even te grazen. Dus naar huis, het was ook wel tijd, de kinderen waren moe en prikkelbaar. Als diner kregen ze vega-saucijzenbroodjes, een mandarijn en een stuk verjaardagstaart. In bad en naar bed, en nog geen 10 minuten later sliepen ze. Louis ligt nog lekker met Jasmin op de bank boekjes te lezen.

De was is opgevouwen, de keuken opgeruimd, de vloer aangeveegd, saucijzenbroodjes zijn nogal kruimelig zoals jullie zullen begrijpen. Alles is weer klaar voor een nieuwe dag. Nu nog even nadenken wat wij als diner gaan nuttigen, wat mij betreft is een stuk taart (bananencake met room en glazuur) wel voldoende! Morgen doen we weer gezond!

Reacties

Reacties

Janine

Klinkt erg gezellig allemaal. Van harte gefeliciteerd.
Misschien een tip tegen muggenbeten: thiamine 25 of 50 mg tabletten, dit is vitamine B1. Als je het potje open maakt, snap je al waarom het werkt. Je lichaamsgeur wordt minder aantrekkelijk voor muggen, terwijl mensen neuzen er in die concentratie (na inname) niets van ruiken. 1 tablet per dag (voor volwassenen).

Eveline

Dank je wel lieve zus! Ik zit nu aan de loratadine, en dat lijkt in ieder geval iets te helpen tegen de jeuk. Ik neem je tip mee voor de volgende x. Mocht ik hier nog bij een drogist komen neem ik het gelijk mee. De anderen hebben bijna geen last van hevige reacties, kennelijk heb ik geen antistoffen tegen de soort muggen die hier rondvliegen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!