eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 10, ballonnen opblazen

De dag startte op de gewone tijd, dat wil zeggen, ik was om 6:15 wakker en kon nog even met Martin chatten, voor zo tegen 7 uur het hele spul beneden tot ontwaken kwam. Er is vandaag speelgroep, dus van een wandeling komt vandaag niets, oma. En het weer is ook veel te instabiel.

Ontbeten met de weet-bix, want die moet nog op voor we weggaan. En het geeft ook de minste rommel, wat ook wel prettig is. Jasmin wilde nog even koekjes bakken om mee te nemen naar de speelgroep, dus oma heeft het ontbijt begeleidt. Keurig op tijd vertrokken we richting de speelgroep. Die was op een nieuwe lokatie, in Woombye, dus Jasmin moest even googlen om te kijken hoe precies te rijden. Het bleek op het terrein te zijn van de Christian School, maar dat is enorm uitgestrekt en heuvelachtig. (Vooral op de terugweg van het schitterende uitzicht kunnen genieten!) Deze school is voor kinderen van 5-18 jaar, dus er staan heel veel gebouwen, o.a. ook een kerk, en het lijkt eigenlijk wel een dorp op zichzelf. Enfin, na even rondrijden en goed kijken, het gebouw gevonden waar de speelgroep zit. Het viel een beetje tegen, door de vele regen was het terrein op sommige plekken wat modderig, dat vonden de kinderen trouwens niet erg, behalve Edward, die houdt niet van modder aan zijn voeten, echt een kind van zijn vader. En we bleken vandaag geen gebruik te kunnen maken van het binnengedeelte. Enfin, het was absoluut niet koud, en we hebben ons prima vermaakt. Terug via een mooie route, niet bewust zo uitgekozen, maar we moesten nog even langs Erbacher's, de groentewinkel. http://erbachers.com.au/

Thuis snel aan de lunch en de mannekes naar bed, want het was al met al laat geworden. Vervolgens de taken verdeel, Jasmin ging de taart en koekjes voor morgen maken, natuurlijk ook Anzac koekjes omdat het morgen AnzacDay is, ik heb het huis opgeruimd en het benedendeck, zodat we, indien het weer het toelaat, lekker buiten kunnen zitten.

Vanmiddag is Jasmin nog samen met Louis wat boodschappen gaan doen, en heb ik gezellig met Ed en Tom zitten spelen.

Jasmin heeft een vergadering vanavond, dus het was even rennen om iedereen fris gewassen in de pyama's te hebben. Louis ging gelijk naar bed, de tweeling mocht nog even bij oma boven spelen, maar ligt er nu inmiddels ook in. Het laatste cadeautje is ingepakt, nu alleen nog ballonnen opblazen en de badkamer boven even fris en fruitig maken, want die wordt door de visite gebruikt.

Morgen dus de verjaardag van de tweeling vieren. Officieel pas vrijdag jarig, maar omdat het morgen AnzacDay is, en iedereen vrij, doen we het een dag eerder.

Als we de weersvoorspelling mogen geloven, gaan we een paar mooie dagen krijgen, dus waarschijnlijk vrijdag naar de beach, en dan kan oma daar mooi even een eind lopen, want dat is er door alle regen nog niet echt van gekomen. En met een beetje mazzel dan zaterdag een wandeling naar Down Town zogezegd.

Joke

Alvast van harte gefeliciteerd en maak er maar weer een mooie dag van met elkaar:-)

Evelien

Gefeliciteerd allen.