eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 8, zelf ontbijt maken

Vanmorgen is Jasmin naar de sportschool gegaan, die bleken toch een uurtje open te zijn, van 7:30- 8:30 uur Dat hield in dat oma het ontbijt voor de mannen moest maken. Met de thermomix is dat zo gefixt! Even op het knopje porridge drukken en je volgt het recept. En na 10 minuten is de pap klaar, zonder dat je hebt hoeven roeren, want dat doet apparaat allemaal voor je! Voor het lekker heeft oma er wat rozijnen door gedaan. Het verdween allemaal! Hoewel het recept zegt dat het 6 porties zijn, maar ja, hoe groot is een portie hè.

Toen alles verdwenen was en oma iedereen weer opgepoetst had, want men eet hier zelfstandig, maar tsja, dan belandt er wel eens iets naast de mond!, kwam mama weer thuis. Je moet goed luisteren, we hebben hier nu mamaaa, en momaaa, (dat ben ik, voor degene die dat niet had begrepen )

We hebben de ochtend verder rustig thuis doorgebracht, want na het middagslaapje gaan we naar vrienden om daar de afternoontea te gebruiken.

Toen de mannen sliepen, heeft oma eerst een pop gerepareerd en heeft toen een breiwerkje op de pennen gezet. Daarna is Jasmin e.e.a. gaan klaar maken om mee te nemen, en kon ik even assisteren in de keuken.

Rond 15 uur vertrokken we met het hele spul. Lindsay en Ian hebben een zoontje van 15 maanden, en hij vond het prachtig om met die “grote” jongens te kunnen spelen. Louis dacht daar iets anders over, die ging rustig binnen spelen, en werd vervolgens nu eens niet door z'n broertjes gestoord, maar door een ander klein mannetje. Denk je eens rust te hebben!

We hebben wat gedronken, de kinderen hebben wat gegeten en om 18 uur waren we weer thuis. Van het eten voor de volwassenen kwam niet veel, omdat zij pas om 14:00 uur aan de lunch zaten, bleek achteraf. Maakt niet uit, was heel gezellig, haar ouders waren er ook, over uit Canada, dus die hadden ook een hele reis achter de rug. Die waren er al bijna 3 maanden en gaan overmorgen weer terug. Die zijn van mijn leeftijd, dus we konden wat oma en opa ervaringen uitwisselen.

Thuis de jongens nog een bak yoghurt met fruit, bad en naar bed, en wij hebben met z'n 2-en daarna rustig kunnen eten. Jasmin is nu bezig informatie in te winnen over ons transport naar Brisbane over 3 weken.

Morgen gaat Louis weer naar school, na een paasvakantie van 2 weken. Hij gaat namelijk al 2 dagen in de week, om een beetje te wennen, het is toch iets anders dan bij ons de peuterspeelzaal, het is van 8:30 tot 16:00 uur, en hij neemt dan ook een lunchtrommeltje mee. Uiteraard gaat daar morgen een stukje Hollandse kaas in!

Plan is, om dan in de tijd dat hij daar is, alvast de voorbereidingen te treffen voor het verjaardagsfeestje van de tweeling. Die zijn vrijdag jarig, maar we vieren het donderdag, dan is het namelijk Anzac day, en is iedereen hier vrij. https://en.wikipedia.org/wiki/Anzac_Day

Op de planning staan voor de komende weken in ieder geval nog Australian Zoo en een ritje richting binnenland, naar een theetuin. Jasmin wil waarschijnlijk ook nog naar Bli Bli Castle, ze is daar ooit eens als schoolmeisje geweest, en wil daar wel weer eens kijken. We bekijken het een beetje dag bij dag, ivm het weer en de stemming. En de tijd vliegt voorbij, er is genoeg te doen.

Nienke

Goed bezig mam! Wij hebben vandaag de historische driehoek gedaan en Roland bedacht dat dit het cadeau voor Louis is, dus vandaag was een soort van voorbereiding, we weten allemaal leuke en goede plekjes weer! X voor jazz en de mannen.