eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Speelgroep en strand

Vanmorgen sliep iedereen uit, we waren om 7 uur pas wakker (zo ongeveer). Ontbeten met weetbix, een soort koeken van brinta, die je in melk oplost. https://www.sanitarium.com.au/products/weet-bix/weet-bix/original en voor mij broodjes jam en pindakaas.

Daarna op naar Nambour, om bij de, ook voor Jasmin nieuwe, speelgroep te gaan kijken. Omdat we op tijd weg waren, we draaien al als een geoliede machine, eerst langs de wasserette met 2 dekbedden die gewassen moeten worden, en naar de Aldi voor boodschappen. Beide vlak bij het gemeenschapshuis waar we moesten zijn, dus daar geparkeerd, de wagen uit de auto, en Louis in het achterste zitje met Thomas op schoot. Dat had Jasmin laatst min of meer voor de grap gedaan, maar het bevalt zo goed, dat dit nu een mooie oplossing is, als we wat vlotter vooruit willen komen. Er is ook wel een meerijdplankje, maar daar schop je telkens tegenaan als je duwt. Oma hield de 2 dekbedden vast, kon niet zo goed zien waar ik liep, maar enfin, mocht ik vallen, zou ik zacht landen. Eerst naar de wasserette. Helaas waren we de waspoeder vergeten, dus weer onverrichter zaken retour. Oma de dekbedden in de auto leggen, en Jasmin alvast rustig doorlopen naar de Aldi. Dat kon ik niet missen, want het bord hing levensgroot aan de winkel. Ik in stevige pas achter Jasmin aan, na de spullen in de auto te hebben gelegd. De straat overgestoken, ook nog even een ding, redelijk drukke straat, en de auto's komen hier natuurlijk van de andere kant! Jasmin liep een stuk voor me uit, maar stopte om even te kijken waar ik ongeveer was en bleef toen wachten, waarop ik gebaarde, loop maar door. Bij de Aldi aangekomen, we kwamen tegelijk aan, ik kon een kortere route nemen via een trapje, de boodschappen onderin de wagen, nee, we hoeven geen karretje, we hebben niet veel nodig. Waarop we tegelijk tegen elkaar zeiden, jaja, dat kennen we.

Enfin, natuurlijk toch wat meer dan gedacht, maar er zit een grote mand onder de wagen. Weer buiten vertelde Jasmin waarom ze op me wachtte: er rende namelijk een man met bokshandschoenen achter me aan. Maar die keerde om en rende weer terug, en toen pas liep ze gerustgesteld door. Haha, later zagen we dat er een sportschool op de hoek zat, de man was gewoon aan het trainen!

Jasmin zag haar geest al dwalen, oma neergeslagen in Nambour! Overigens is het wandelen daar met een tweelingwagen, met 3 kinderen er in, ook een aardige work-out, want er loopt geen straat horizontaal daar.

De speelgroep was heel leuk, de kinderen hebben heerlijk gespeeld en geschilderd, eerst met lijm, toen zout er op strooien, en dan met waterverf er op spatten. Uiteraard gaf dit veel geknoei, maar het was buiten en ook zo weer opgeruimd. Zeker voor herhaling vatbaar.

Na de lunch en de middagdut zijn we naar het strand geweest, als je wat later gaat zoals wij deden, hoef je ook niet bang te zijn dat de zon te fel is. Wat voor mij ook prettig is met de nog Hollands bleke ledematen.

Tijdens de middagdut van de kinderen mocht Louis TV kijken en hebben wij lekker gekokkereld. Verse pesto, lasagne, we hebben weer heerlijk gesmuld vanavond.

Toen iedereen in bad was geweest, er moest wel e.e.a. aan zand worden weggespoeld, heb ik lekker zitten knutselen, en ondertussen met mijn lief gechat.

Nu dus tijd voor het log, en af en toe klettert de regen op het dak. Het zijn korte, maar hevige buien. Tot nu toe overdag heerlijk weer, net niet te warm wat mij betreft. vergeet nog te melden, dat er uiteraard weer gewassen is, en dat ik weer heerlijk buiten de was heb staan ophangen. Ondertussen genietend van het uitzicht, de mooie bloemen en de prachtige vogelgeluiden.

Morgen staat er voor Jasmin een vroege training op het programma, en daarna zien we wel wat we gaan doen. Volgende week is een feestelijke week, eerst Pasen, waar Louis zich buitengewoon op verheugd i.v.m.het eieren zoeken, dan donderdag Anzac Day, de dag erna de verjaardag van de tweeling, dus genoeg te doen.

Reacties

Reacties

Lucia

Lekker bezig daar
Hier ook een to succes dagje Keukenhof 9 vaste rolstoelen totaal 30 bewoners en 32 begeleiders
1 bus 4 auto’s
Na afloop gezamenlijk eten aan lang gedekte tafels
Prachtige dag met goede afsluiting
Kan nu weer rustig slapen
En jij ook

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!