eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 2, dinsdag

Vanmorgen is Jasmin om 6 uur gaan sporten, dus ik had een makkelijke oppas, iedereen sliep nog. Ik ook, Jasmin had mijn kamerdeur opengezet, dat hadden we gisteravond zo afgesproken, zodat ik het zou horen als er beneden geroepen zou worden. Zelf werd ik om 6:15 wakker, en kon dus nog even met Mart chatten, voor die naar bed zou gaan.

Om 6:45 hoorde ik geluid beneden, en bleek iedereen wakker te zijn geworden. Schone broeken aan, en terwijl de laatste de schone luier om kreeg, kwam mama alweer thuis, lekker bezweet van het harde werken. Als ontbijt havermoutkoeken, vers gemaakt, en dat geeft toch veel minder rommel dan dat er zelf pap wordt gegeten. Ik hoefde nu alleen maar kruimels te vegen!

Daarna ging Jasmin het gras maaien, en ben ik met de kids binnen gebleven. Daarna moest de auto worden gewassen, en daar kon iedereen prima bij helpen. Ondertussen kon ik mooi de was buiten ophangen. (Jullie vroegen je natuurlijk al af, wanneer ik de eerste was zou gaan ophangen, lekker buiten in het zonnetje) Vandaag worden er ook hot cross buns gebakken, een soort luxe krentenbollen. De krenten en rozijnen hadden al een jaar geweekt in de rum, dus dat beloofde wat. Louis mocht helpen kneden, en oma speelde ondertussen met de tweeling. Als lunch dus heerlijke warme broodjes! En niemand dronken, want alcohol verdampt als je het verhit!

Daarna de kleintjes naar bed, en Jasmin is langs gegaan bij een vriendin die gisteren gevallen is met de fiets, en daarbij haar knieschijf heeft gebroken. Ze is thuis, maar moet nog onder het mes, en wacht op de oproep. Dus Jasmin is met een paar lekkere broodjes afgereisd, om daar de helpende hand te kunnen bieden. Oma en Louis hebben weer verder geknutseld aan de paasversiering, en weer gezellig met opa gekletst. Het is zo leuk om te zien dat Louis heel geïnteresseerd is in wat opa verteld, en ook zelf in het Engels er op reageerd!

Om 15:15 Edward en Thomas wakker gemaakt, iedereen voorzien van drinken en nog een halve cross bun, en toen kwam Jasmin thuis met de boodschappen. Vanavond eten we zelf gemaakte sushi! Dit vooral op verzoek van Louis, die er gek op is. Het is een hele klus, maar Louis is een goede assistent, en oma let nu op de jongens, dus dat scheelt ook. Jasmin had ook nog een tas vol citroenen geplukt van de boom die bij haar vriendin in de tuin staat, we gaan citroenlimonade maken. Vandaag niet verder gekomen dan sap persen, morgen weer een dag.

Na het eten het inmiddels bekende ritueel van badderen en naar bed, en dan nog even allebei rustig zitten met een boek. (gaat goed met de ereader hoor Nienke! ) En nu dus aan het log.

Morgen gaan we naar Nambour, naar het gemeenschapshuis, daar is een ochtend voor de kinderen met knutselactiviteiten. Wat het precies is, weet ook Jasmin niet, we gaan er voor het eerst heen.

Op de heen of terugweg, al naar gelang het tijdstip van ontwaken, doen we ook nog boodschappen, en ik zal even zien of er een bank is, om wat geld te pinnen. Er is tegenwoordig een opshop in Bli Bli, dus daar gaat oma natuurlijk nog wel een kijkje nemen!

Reacties

Reacties

Evelien

Wat een mooie blonde jongetjes zijn het. En het klinkt allemaal reuze leuk . Veel plezier nog.

Nienke

Fijn dat het zo goed gaat daar! Ik neem aan dat je de hele kleine huis serie wel uitleest?! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!