eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 24, stoomtrein!

Louis was al om 6 uur wakker. Gelukkig oma ook, zodat ik nog even met Mart kon chatten. De tweeling was ook al om half 7 paraat. Zal je altijd zien, heb je geen afspraken, slapen ze niet uit!

Wat zullen we vandaag gaan doen, het is zulk prachtig weer! We zijn toch lekker vroeg nu. We gaan op avontuur, ergens naar toe waar Jasmin ook nog nooit is geweest. Dus snel broodjes gesmeerd, aangekleed en om 8:11 zitten we in de auto! Naar het plaatsje Amamoor, op zo'n 40 minuten rijden van hier. Er is daar een heel leuke thee en koffie schenkerij. Bij de ingang van het dorp is een mooie speeltuin, met een prachtig uitzicht op de heuvels en bossen. (onderweg ook al weer mooie uitzichten gehad trouwens) De jongens lekker aan het spelen, en Jasmin kijkt even, hoe we het makkelijkst bij het cafeetje kunnen komen. Op dat momment ziet ze dat het alleen op zaterdag en zondag open is. Enfin, we maken gewoon een wandeling door het dorp. Dat is 1 straat en het ziet er behoorlijk verlaten uit. Maar het cafeetje is alleraardigst, dus zeker de moeite waard om eens terug te komen. Louis ziet in de verte een spoorweg overgang. Dan gaan we even bij het station kijken, misschien is er wat te zien. We zien al een busje langskomen van een seniorenvereniging, en ook bij het stationnetje is er behoorlijk wat reuring. Er is een cafeetje, en in de muziektent verkoopt een plaatselijke inwoner honing en zelfgemaakte jam. Ook op het perron zit iemand op wacht, en ja hoor, opeens zien we in de verte een rookwolk, en komt er een stoomtrein aan! Hebben wij even mazzel, een hele voorstelling krijgen we, compleet met een draaischijf en omgezette wissels. Louis kijkt zijn ogen uit, Ed en Tom vinden het maar zozo. De foto's zijn dan ook gemaakt met een beetje angstige Tom op de arm. Ik vind dat ze desondanks nog aardig zijn gelukt.Het was wel een wat ouder publiek, zal ik maar zeggen, wat er allemaal aanwezig was, het was een drukte van belang. De trein bleef ongeveer een uur staan, om iedereen de gelegenheid te geven foto's te maken. De stoomtrein bleek de Mary Valley Rattler te zijn. https://www.maryvalleyrattler.com.au/

Wij hebben in ieder geval genoten van deze onverwachte gebeurtenis, en het cafeetje, de theeschenkerij, dat komt nog wel een keer. Op de terugweg was het nog zaak de mannen wakker te houden, want anders wordt er thuis niet geslapen, en dan zijn ze niet zo gezellig, natuurlijk, zonder middagdut. Maar dankzij een trommeltje met gingerbreadmen, die ik ze vanaf de voorbank in kleine dosering uitreikte, bleven ze wakker: more please, moma!

Vanmiddag beetje rustig aan, ik zou nog gaan wandelen, moet nog een fles macadamia-olie halen, maar dat doe ik morgen wel. Jasmin is nog even een uurtje naar een vriendin geweest om dag te zeggen voor de vakantie, ze kwam net terug op het moment dat Ed en Tom weer wakker werden, dus goede timing. Vanwege de bijzondere ochtend, mocht Louis tijdens de middagdut van zijn broers TV kijken, dus oma zat op de bank naast hem met haar e-reader. Laatste boek van de Kleine Huis serie, dus ik red het net in deze vakantie. Weer heerlijk gegeten, een stoofpot met vlees en allerlei groenten, de koelkast moet zo leeg mogelijk!

Vanavond alvast ingecheckt, kreeg een mail van Singapore Airlines, dus dat is ook geregeld.

Morgen de grote inpakdag, en 's avond haalt Jasmin de huurauto op, waarmee we naar het vliegveld rijden, dat was in ons geval de beste oplossing om er te komen, zonder dat de eigen auto daar naar lang parkeren moet.

Reacties

Reacties

Janine

Lieve zus,
Ik heb elke dag met veel plezier je blog gelezen. Ik kijk er erg naar uit om je weer te zien. Alvast voor jullie alle vijf een hele goede reis toegewenst.
Heel veel liefs en groeten, Janine

Martin

Hoi Vrouwtje,
Wat ben ik verheugd om te lezen dat jij al ingecheckt bent. geeft toch weer voor mij de zekerheid dat ik niet op niemand sta te wachten op Schiphol. Ik had vandaag echt een behoorlijk zware dag met de cognitieve therapie. De 1100 km uit Oostenrijk gisteren, hebben er vermoedelijk en ondanks dat wij een prachtige terug rit hebben gemaakt over Osnabruck om de auto van Joop op te halen die daar gerepareerd klaar stond, mijn energie niveau toch behoorlijk naar een laag level heeft gebracht. Ik zie het zelf als met een lege batterij toch genoten! ( ik denk dat ik een duracel op dit moment heb). Maar ik zie erg uit naar zaterdag, Vanaf morgen (donderdag) Ga ik proberen hier in huis orde op zaken te stellen. De was is toch ondanks jou instructie iets anders van kleur als ik had verwacht. De 11 planten die slap hingen en na water nog niet overeind zijn gekomen heb ik vervangen. Sheila leeft nog maar is ontzettend ondeugend. Zij heeft de verf van de deur gekrabd. K*T kat dus. OH nee haarbal. Lieverd doe kalm aan met de reis veel suc6 met z'n vijfjes in de vliegende pijp en jullie vlucht nummer staat al weer bij opa op het scherm. dikke pakkerd en tot vanavond op de chat iLY HVJ Mart

Lucienne

He Eveline! Wat was het toch leuk om iedere dag even te lezen hoe het met jullie gaat. Wat hebben jullie veel gedaan! Hele goeie terug reis en tot snel weer! (Bij ons kan je dan even uitrusten van je vakantie!?)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!