eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 23, Uit eten

Vanmorgen moest oma vroeg aan de bak: Jasmin was naar gym, zou terug zijn even over 7, en moest dan samen met Louis de deur uit om half 8. En oma moest dus ontbijt en lunchbox verzorgen. Dat doe ik al regelmatig, maar nu moest het natuurlijk op tijd. En ik moest een nieuw iets maken, ontbijtkoeken: Havermout, bananen, rozijnen, beetje pindakaas, in de thermomix, dan het deeg op de bakplaat en even bakken. Ze zijn er gek op, en het geeft puur minder troep dan een bord havermout. Het is allemaal gelukt, en Louis kon me instructie geven over hoe hij zijn sandwich opgebouwd wilde hebben: boter aan een kant, de andere kant met mayonaise, tomaat, sla, kaas, salami, enfin, 't werd een heel bouwwerk. Beetje yoghurt met custardapple, https://en.wikipedia.org/wiki/Sugar-apple in het nederlands schijnt hij zoetzak te eten! Enfin, 't is een uitgebreid gebeuren, wel iets meer dan dubbele boterhammen met pindakaas in een plastic zakje!

Ik was al om 6 uur wakker, dat had nou ook weer niet gehoeven, maar ja, de ingebouwde wekker hè! Maar daardoor kon ik nog even met Mart en Linda chatten, dat was wel gezellig. Daarna gelijk aan het bakken gegaan, en ik was dus mooi op tijd klaar. Jasmin moest na het wegbrengen van Louis ook nog gaan stemmen, dat kan je hier van te voren doen als je niet op de stemdag zelf aanwezig bent. En dat kostte nogal wat tijd, er bleek een hele rij te staan. Ondertussen was ik met de tweeling lekker buiten gaan spelen, het was hier weer een zonnige dag vandaag.

We hebben op tijd geluncht, daarna de twins in bed, en Jasmin is haar vriendin gaan helpen, die nu dan toch eindelijk aan haar gebroken knie is geopereerd. Toen ze thuis kwam, had ze een verrassing, we gaan met z'n allen uit eten in Maroochydore, op dinsdag is er daar een restaurant/pub, die een special heeft: voor 15 dollar een maaltijd plus een drankje! Er ging ook nog een bevriend stel mee met een jongetje van net 1 jaar, er werd nog een extra kinderstoel geleend bij het buurrestaurant. Alles even vriendelijk, en we hebben heerlijk gegeten, de kinderen hebben de patat opgegeten, dus Jasmin en ik waren heel gezond bezig, wij hadden namelijk het vlees en de salade!

Maar voor dat we dat deden, zijn we nog langs de Ginger Factory geweest, dat was nog een wens van mij, ze hebben daar mooi serviesgoed, en de vorige x dat we er waren was er èn geen tijd om even rustig te kijken, èn ik had toen ook nog geen geld op zak. Ik heb 2 hele mooie bekers gekocht, die we elke dag kunnen gebruiken, dat heb je echt wat aan je souvenir! En een zak met macadamia noten die je zelf moet kraken.

Vanmiddag heb ik alvast proef ingepakt, om te kijken of er voldoende ruimte in mijn koffers was. Nou, meer dan voldoende, ik krijg praktisch alles in 1 koffer, dus er is nog ruimte voor Jasmin om een deel van mijn koffer ruimte te gebruiken. Want de koffer die zij mee neemt, bleek toch iets kleiner, dan ze in gedachten had!

En zo zijn we al druk bezig met alles organiseren voor onze grote oversteek. Louis telt iedere avond de nachten die hij nog moet slapen, want die ziet het avontuur helemaal zitten!

Wij ook hoor, maar 't is toch altijd een heel gedoe, om alles te bedenken wat mee moet. Ik heb het natuurlijk makkelijk, ik moet àlles gewoon mee nemen. Maar Jasmin moet natuurlijk voor de kinderen kleding mee, warm en koud. Gelukkig is er qua kleding ook in het Krommeniese nogal wat kleding in de juiste maten voorradig, dus er hoeft niet al te veel mee. Maar dan nog valt het altijd tegen, 't is altijd meer dan je denkt.

Reacties

Reacties

Jellien

Het waren weer leuke belevenissen om te volgen, bedankt! Goede reis en welkom in Krommenie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!