eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 21, rock en roll

Vanmorgen getracht om Jasmin wat uit te laten slapen, na de girls night out, maar dat kan je hier eigenlijk wel vergeten. Door de houten vloer is het zeer gehorig, en tegen 3 kinderen zeggen dat ze zachtjes moeten doen omdat mama slaapt, tsja, dat is hetzelfde als tegen een koe zeggen dat ie niet mag loeien!

Maar toen Jasmin boven kwam, had ze gelijk een leuk plan: de taxichauffeur had gisteravond verteld dat er in de buurt een show was van oude auto's en motoren, met muziek, dans en kleding, alles jaren 60 zeg maar. Of ik daar zin in had? Nou dat leek me wel wat. Gelukkig had Jasmin een vooruitziende blik, en stelde voor om vroeg te vertrekken, het zou officieel om 10 uur beginnen, maar wij kwamen om 9 uur al aan, en hadden de laatste parkeerplek die nog dichtbij was. Tegenover een speelplek en eendenvijver, dus we hebben ons wel vermaakt. Voor het gemak had men gewoon de hele dorpsstraat afgesloten, daar vond het feest en de show plaats. Maar de speelplaats was precies aan de toegangsweg, dus we hadden een prima zicht op alle arriverende jaren 60 auto's, vooral veel van die grote Amerikaanse sleeën met vleugels! Tegen 10-en de mannen voorzien van sokken en schoenen, en in de draagzak, Louis uiteraard lopend. Het was nogal heuvelachtig, dus dan zijn de draagzakken makkelijker dan de wagen tegen de helling op duwen, en ook naar beneden is het trouwens een klus! In het park stonden bottle-brush bomen, ik heb een foto van de afgevallen bloemen gemaakt, en dan zul je begrijpen waarom ze die boom zo noemen, het zijn net flessenborstels!

Ik heb bijzonder genoten van alle prachtig opgepoetste bolides en motoren, maar ook het publiek en de eigenaren, waren bijna allemaal in stijl gekleed. Ik waande me in een Elvis movie!

Om de dag extra bijzonder te maken, aten we patat en kippenvleugeltjes van de BBQ. Alles dus echt in stijl. Er was muziek, uiteraard rock en roll, en dansers, wat ik een prestatie vond, want het was warm vandaag!

Zelf hadden we ook in stijl gekleed willen gaan, maar toevallig waren alle petticoats van Jasmin in de was! Zo jammer.

Enfin, toen we thuis kwamen konden de mannen zo het bed in, gegeten hadden we immers al. Jasmin ging met Louis even boodschappen doen, en ik maakte alvast het deeg voor de gingerbreadmannetjes. Toen ze weer terug waren, heb ik met Louis het deeg uitgerold en de koekjes uitgestoken, we hadden geen mannetjes, maar wel vrouwtjes om uit te steken, en ook maar sterren en konijnen gedaan (paashazen dus ;) ) Door het bakken ging het hele huis lekker ruiken. Toen de jongens wakker werden zijn we nog even naar buiten gegaan, naar Cotton Tree, een groot park aan de Maroochy-river. Iedereen was van het mooie weer en de zondag aan het genieten, er werd veel buiten gegeten en/of gespeeld.

Wij hadden een makkelijk diner, we hadden laatst van iemand allemaal zelfgemaakte pasteitjes gekregen, ingevroren. Die hebben we in de oven opgewarmd, even wat verse sla erbij en klaar waren we.

Voor morgen nog niet geheel duidelijke plannen, ik wacht het gewoon af. Vandaag in ieder geval een goed bestede dag, en met prachtig weer ook nog eens, wat wil je nog meer!

Lucia

Weer een leuke ervaring rijker, lees niet al je verslagen maar wat ik lees vermaak jij je daar prima. En Martin ook in Oostenrijk

Wij in ons nieuwe huis waar we morgen 6 mei de overdracht van hebben. Beide huizen. Dus druk met alles
Veel plezier nog en tot snel alweer. Maar vooral nog effe genieten daar