eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 19, Australia Zoo

Eigenlijk zouden we vandaag een vriendin van Jasmin gaan helpen, degene die haar knie heeft gebroken. Maar uiteindelijk werd ze vandaag geopereerd, en was onze hulp niet nodig. Dat hoorden we gisteravond. Dus een onverwachte vrije dag zogezegd. Louis en ik hadden wel zin in de Ginger Factory. Maar Jasmin kwam thuis uit de sportschool, en zei, zullen we naar de Zoo gaan? http://www.australiazoo.com.au/ Dan houden we het voor de kids als een verrassing. Omdat we al vroeg wakker waren vanwege de vuilnisauto, die hier op vrijadgmorgen al tussen 6 en half 7 langskomt, lukte het ons om half 9 te vertrekken. Louis was druk aan het raden: de Ginger Factory? To the playground? The airport? Enfin, het was telkens nee, maar uiteindelijk raadde hij het, toen we op de snelweg langs de billboards van de dierentuin reden. Opwinding al om! Jasmin heeft een jaarkaart, ik moest even in de rij voor een kaartje, en ik kreeg gelukkig de senior korting, ik hoefde zelfs niet eens een legitimatie te laten zien! Dat is dus eigenlijk geen goed teken natuurlijk, maar het scheelde me mooi 12 dollar, dus ik zeur niet!

Eerst naar de slangen, die nogal actief waren, wat natuurlijk leuk is om naar te kijken. Langs de wombats, dat zijn nog behoorlijk grote beesten, zoals jullie op de foto kunnen zien, langs de vogels, ook Martin zijn favoriet, de kookaburra, was aanwezig, gelukkig had ik geen lekker broodje in mijn hand! Dan door naar de kangoeroes, en naar de koala's. Enfin, te veel om op te noemen, ik denk dat we alle dieren wel gezien hebben. Het enige wat we niet gedaan hebben was de krokodillenshow, dat was iets te veel geweest denk ik voor de tweeling. En natuurlijk de natuur niet te vergeten: de bomen, de planten, schitterend!

We hebben nog een heerlijk ijsje gegeten, gelukkig had Jasmin er maar 2 gehaald, want het was meer dan genoeg voor ons 5-en! Ze hebben zich fantastisch gehouden alle drie, uiteindelijk gingen we over 2-en pas weg. De kleintjes vielen vrijwel gelijk in slaap, en hebben tot we thuis waren geslapen. Dat zal zo'n 3 kwartier geweest zijn. Normaal slapen ze 2-3 uur 's middags, dus het ontwaken was niet zo fijn voor ze, dat was echt even bijkomen. Met een beker warme chocolademelk lukte dat wel.

Al vroeg aan tafel, en nog voor 7 uur lagen ze er in. En wij zijn ook aardig gaar, dus het zal vanavond wel vroeg naar bed worden.

Maar wat was het een fantastische dag, ik heb in ieder geval echt genoten! Kijk voorl naar een selectie van de foto's die vertellen meer dan woorden!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!