eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 17, toch nog shoppen?

Toen we vanmorgen opstonden regende het pijpenstelen en was de lucht helemaal grijs. De speelgroep in Nambour, en dus mijn mogelijkheid om even te shoppen, gaan niet door, het is een buitenspeelgroep namelijk!

Dus zijn we naar de Plaza in Maroochidore gegaan. https://www.sunshineplaza.com/ Je kunt daar overdekt parkeren en er zijn diverse indoor speelgelegenheden. Mensen lief, wat een enorm winkelgebeuren! Ik was blij dat ik daar niet alleen naar toe hoefde, ik was prompt de weg kwijt geraakt, laat staan dat ik ooit de auto nog had teruggevonden! De kinderen hebben fijn kunnen spelen, vooral de speelplaats met de boot is favoriet. (hoe zou dat nou komen, papa Evert?) Vervolgens hebben we op een schitterend terras, waar verder niemand zat, de ochtendsnack genuttigd. Wij hebben de plek trouwens ook alleen maar ontdekt, omdat Edward en Thomas de trappen er naar toe waren opgeklommen. Zoals je op de foto kunt zien, waren we heel relaxt! Zoals je ook kunt zien, was het inmiddels droog, en zelfs zonnig geworden. Wat ook leuk speelgoed was, waren de spreekbuizen die op een muur bevestigd waren. Van echt winkelen komt natuurlijk niets met 3 kinderen, Jasmin heeft nog wel snel een paar boodschappen gedaan, terwijl ik even op de jongens lette. We moesten kaas hebben en yoghurt, die waren op. Jaja, alle mee gebrachte kaas is al verdwenen!

Thuis geluncht met hartige wentelteefjes, en toen de mannen plat voor hun middagtuk. Ze zijn wat hangerig en knorrig, ze hebben last van doorkomende kiezen! Dus die slaap hebben ze echt nodig. Daar het weer nog steeds zonnig was, deed oma haar wandelsandalen aan en is nog een mooi rondje gaan maken, deels door de Wetlands, wat gezien de muggen niet echt slim is, maar ik had me ingesmeerd, en wilde daar toch graag even kijken. Op m'n gemak door de plaatselijke supermarkt gelopen, om nog wat lekkere thee te halen, en voor Nienke nog wat gember. Laten ze daar nu ook Magnum's verkopen met de smaak macadamia-kokos! Dus oma heeft zichzelf getrakteerd, en ik heb buiten op een bankje van m'n ijs genoten. Toen kwam ik er ook achter, waarom ik eigenlijk nooit meer een Magnum eet: hij is wel een beetje groot! Maar ook heel lekker! Om een beetje bij te komen toch nog even langs de Opshop, ik wil zo graag wat leuke kinderboeken mee nemen, met verhalen over echte Australische dieren. En laat ik daar nou wonderwel in slagen! Maar liefst 6 boekjes, en nog een leuke bakvorm, voor bij elkaar 6 dollar (3,75) dus dat is geen geld! Via een andere route weer terug, ik raak helemaal bekend in Bli Bli. Uiteindelijk was ik even na 15 uur terug, de kinderen waren uit bed en zaten te kleien. Jasmin en ik hebben onze creatieve talenten ook kunnen laten zien!

Het diner was Thaise noedelsoep met kip, toe verse vanille vla met appelflapjes. De combinatie noedels en flapjes was begrijpelijkerwijs goed voor een stofzuigbeurt na de maaltijd. Maar eerst altijd het bad en bedritueel: Jasmin neemt Louis mee naar beneden en start het bad, zodra Ed en Tom klaar zijn, neem ik die mee en stop ze in bad. Afdrogen, tandenpoetsen, pyjama's aan en dan bij mama en Louis op zijn bed voorlezen. Dan gaat oma naar boven en ruimt de keuken op, degene die kookt hoeft niet op te ruimen, en sop de kinderstoelen af. Als ik gekookt heb, wat niet zo vaak gebeurd, want ik wordt door Jasmin erg verwend met heerlijke maaltijden, dan moet ik alles laten staan, want dan ruimt Jasmin op.

De plannen voor morgen weet ik nog niet, we kwamen er onder het eten niet aan toe om dat rustig te bepraten. Morgen horen jullie vanzelf wel wat het is geworden!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!