eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 16, de bergen in

De ochtend begon zonnig, maar de voorspelling was regenachtig helaas. Het was vanmorgen wel even aanpoten, om op tijd in de auto te zitten, zo rond 8:15 uur.

Behalve dat iedereen natuurlijk aangekleed moest worden, en mama en oma ook nog even onder de douche wilden, moesten er ook lunch pakketten worden klaargemaakt. Voor Louis om mee naar Kindy's te nemen, en voor ons voor onderweg, in ieder geval iets voor de jongens om te eten. Natuurlijk wordt er ook gedronken, maar waterbekers/flessen zijn een standaard artikel, dat altijd mee gaat als we onderweg zijn, of het nu met de auto is of wandelend.

Maar het is gelukt, om 8:17 reden we de heuvel af! Louis was zelfs het eerste kind op school vandaag! Nog even met elkaar gespeeld, dat is daar gebruikelijk, en daarna de auto in. Nog wel even een schone broek voor Edward, want je gaat natuurlijk niet met een vieze broek in je stoeltje zitten! Helaas begon het op dat moment al te spatten.

We hebben een hele mooie tocht gemaakt, Bli Bli, Nambour, Montville, Maleny, Witta, Landsborough, Bli Bli was de route en bij de foto's zie je een plattegrond van het eerste stuk, die Martin voor me heeft gemaakt. In Witta moesten we een welkomstpakket afgeven bij een nieuwe tweeling moeder. Helaas reden we bijna de hele tijd in de (regen)wolken, dus van foto's maken kwam niets. Af en toe heb ik wel een glimp van het uitzicht opgevangen, maar voor foto's was de weersconditie echt te slecht. Aangekomen bij ons adres in Witta, werden we gastvrij ontvangen door de kersverse moeder met tweeling. Gelukkig had ze ook al een dochter van 3, dus het huis was kidsproof ingericht, wat prettig is als je met 2 ondernemende 2-jarige jongetjes op visite komt. Het was zo genoeglijk, dat we nogal laat weggingen. Het idee, om in de ijssalon in Maleny een heerlijk ijsje of kop koffie te nuttigen, moesten we daarom laten varen. http://www.aussietowns.com.au/town/maleny-qldWe hebben afgesproken dat we daar wel een keer heen gaan, als Ed en Tom ook op school zitten, zodat we daar op ons gemak eens rond kunnen kijken!

De jongens kregen rijdende voort hun lunch geserveerd, wat ze heel leuk vonden. Oma deelde uit, dus het was iedere keer: more please moma. De terugweg via Landsborough was ook mooi, het is een dorpje waar nog heel veel huizen in oude Queenslander stijl staan, http://www.aussietowns.com.au/town/landsborough-qld .

Thuis konden de mannen regelrecht hun bed in, ze hadden onderweg meer dan voldoende gegeten en gedronken. Jasmin en ik hebben snel geluncht, want ze moest weer op tijd bij de fysio zijn in Nambour, daarna alvast stemmen, want dat kan hier al van te voren als je weet dat je er op de officiële dag niet bent, en dan Louis oppikken.

Het diner vanavond was gebraden kip, we hebben er letterlijk en figuurlijk onze vingers bij af kunnen likken!

Morgen naar de speelgroep in Nambour, en ik ga dan even shoppen aldaar. Want ik moet nog wat specifieke Australische etenswaren mee nemen natuurlijk!