eveline-weer-op-pad.reismee.nl

De schortjes zijn af!

Vanmorgen de gewone tijd wakker, zo rond half 7. Alles was nog stil beneden, dus even gekeken of Martin nog wakker was. Dat was het geval, maar hij ging juist naar bed. Dus welterusten en goede morgen en dan lekker op de e-reader tot ik Jasmin naar boven hoorde komen. Op zondag eet men hier pannenkoeken, vorige week had ik Hollandse gemaakt, nu heb ik American pancakes gemaakt, met verse aardbeien erop. Louis sliep trouwens nog steeds, die had een erge onrustige nacht gehad, hij was vreselijk aan het hoesten. Die heeft uiteindelijk om 9 uur ontbijt op bed gekregen.

Omdat ik vanmiddag oppas, ben ik vanmorgen een uurtje gaan wandelen. Vanwege de muggen een lange broek en t-shirt met lange mouwen aan, en een route die zo min mogelijk bos bevatte. Maar dat hield weer in, dat ik in de zon liep, want het is vandaag weer een prachtige dag geweest. Maar goed, na een uurtje in de zon en heuvel op, heuvel af, hield ik het voor gezien. Wel dit keer de camera mee, dus wat mooie bloemenplaatjes geschoten. Thuis gekomen waren de jongens aan hun lunch bezig, en stond Jasmin al min of meer klaar om te vertrekken. Die moest om 12 uur bij de bake-sale zijn. Dus oma heeft de boys in bed gelegd, dat gaf geen problemen. Jasmin had nog wel 2 wassen aan de lijn kunnen hangen, wassen moet bij mooi weer, net als in Krommenie. Aansluitend zou ze naar een muziekfestival gaan en zo rond 17 uur weer thuis zijn. Ik zou voor het eten zorgen.

Maar eerst ben ik achter de naaimachine gekropen, en heb de 2 schortjes af gemaakt. Daarna alvast wat voorbereidend werk voor de verlengstukken van de draagzakken, en toen aan het koken. Soep en een vers brood. Dat brood vond ik een beetje zonde, we hadden gisteren immers heerlijk brood gehaald op de markt, dus dat brood bakken heb ik geschrapt. In de Thermomix heb ik een tomaten-linzensoep gemaakt, en die was, zo bleek vanavond, heel goed gelukt.

Rond 3 uur de mannen uit bed, nadat ik eerst de was had binnen gehaald en opgevouwen. Uiteraard moesten de schortjes worden gepast, en die mochten gelijk niet meer uit! Het is zowaar gelukt, om een foto te maken van het 3-tal in schort!

Al voor 5 uur was Jasmin weer terug, en die heeft toost gemaakt van het brood, met daarop gesmolten kaas. Als toetje waren er voor de kinderen overgebleven muffins van de bake-sale, daar waren trouwens goede zaken gedaan, begreep ik van Jasmin, bijna alles verkocht!

De keuken hebben we samen opgeruimd, want we hadden ook samen gekookt.

Morgen gaat Louis naar Kindy's en Jasmin gaat gelijk door naar de sportschool. Kijken wat het weer doet, ik kan of 's morgens met de jongens gaan wandelen, wat echt een goede work-out is hoor! Of ik ga 's middags als ze slapen. We wachten het af.


Reacties

Reacties

Martin

Hey Vrouwtje van mij, Fijn om te lezen dat jij nu toch even een time out hebt genomen en aan de wandel bent gegaan. Tevens kan ik mij voorstellen, dat het schortjes naaien een ware uitputting is geweest met zo'n machine nog op stoom.
Wat zie ik, en de mede kijkers/lezers in die blauwe struik, zijn dat de bloem knoppen of vruchten?
Voor de rest blijft het een prachtig land. En veel te groot om alles te bekijken. Moeten jullie misschien ook nog een keer naar de markt in Eumundi? https://www.eumundimarkets.com.au/ zo ja geef Billy even een dollar en doe hem de groeten. Misschien loopt ook die Mevr daar nog te zoeken naar je weet wel. Ik spreek jou zo 22:30 dutch time en bij jou 6:30 nog wel via de andere lijn. XXXXXXXX Mart HVJ ILY

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!