eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 13, Yandina Market

Allemaal zo waar laat op. We lagen natuurlijk allemaal in een pasta coma, zoveel hadden we gegeten! Maar het beloofde een stralende dag te worden, dus snel aan het ontbijt, Jasmin de cupcakes opspuiten, en dan aankleden voor de markt. Men draagt hier weinig, vaak alleen een luier, maar als we weggaan, wordt het spul toch voorzien van een t-shirt en een korte broek. Louis wilde ook zijn kaplaarzen aan, wel ja joh, ga je gang. Hij bleek een vooruitziende blik te hebben, want het marktterrein was nog aardig nat en drassig van de vele regen die er de afgelopen tijd is gevallen. Hij mocht nu door de plassen lopen, alleen niet spatten, dat was wel weer jammer. Het is een hele leuke markt, je zou daar gerust uren kunnen doorbrengen. Ik heb lekkere handgemaakte zeepjes gekocht, die liggen nu heerlijk te geuren tussen mijn kleding, want ik houd ze maar goed apart van de honing en de gember!

Echte Hollandse aardbeien gescoord, kennelijk is er hier een boer die Hollands zaad heeft kunnen krijgen, want dat verschil is erg groot met de Australische aardbeien. (persoonlijk vind ik Hollandse lekkerder, maar dat zeg ik natuurlijk niet hardop.) Mandarijnen, aubergine, en nog veel meer, en mijn favoriete brood. De wagen zat aardig vol. Kijk even op facebook: Yandina Country Markets.

Weer thuis moest Jasmin nog een lading cupcakes versieren, de jongens allemaal een broodje aardbeien, more please moma, vragen ze dan, ( je moet wel weten dat ze het zeggen hoor, want ze praten nog redelijk krom) en dat klinkt zo schattig dat je uiteraard nog meer aardbeien voor ze pakt.

Oma heeft ze in bed gelegd, en ze gingen braaf slapen. Mama met alle taartjes en koek naar de kapper, om onderweg het lekkers af te geven, en oma met Louis aan het naaien. Was wel even gedoe, de eerste machine kreeg ik niet aan de gang, de 2e gelukkig wel, al maakt het ding een lawaai of je met een grasmaaier bezig bent. Maar ik ben al aardig op streek. Eerst wat verstelwerk, zowel voor Jasmin als voor mezelf. De schortjes voor Ed en Tom vorderen gestaag, uiteraard de verkeerde letter op het verkeerde schort in de verkeerde kleur, maar ja, het moet ook niet al te gladjes verlopen. Gelukkig zat er een tornmesje tussen de naaispullen!

Om drie uur vonden Louis en ik het welletjes, we hebben alles netjes opgeruimd en zijn de jongens wakker gaan maken. De tweede was van vandaag was ook droog, dus er viel genoeg op te vouwen. Tegen 5 uur kwam mama weer thuis met een fraai gekapt en gekleurd hoofd. Oma had 's middags al het pizzadeeg gemaakt in de thermomix, dus Jasmin kon gelijk gaan koken. Ik heb het pizzadeeg uitgerold, dus ook een bijdrage geleverd. De pizza verdween net zo snel als de pasta van gisteren, dus hopelijk slaapt iedereen morgen weer lekker door!

Inmiddels is de rust hier weer gekeerd, alles aan kant, Jasmin even weg om wat te drinken met een vriendin en ik met de benen omhoog en de laptop op schoot op de bank. Zo nog een lekker bakkie thee maken, maar eerst even de dag van vandaag aan jullie doorgeven. We spreken elkaar morgen weer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!