eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 12, aan de wandel

Vanmorgen was Jasmin weer om 6 uur naar de gym, dus oma houdt dan de wacht. Dat is niet zo moeilijk, want ze slapen meestal tot tegen zevenen. Ik werd om 6:15 wakker, en ben toen eerst de was buiten gaan hangen, want het zou een mooie dag worden. Zou, want dat werd het niet, maar ach, zoals ze hier dan zeggen, dan heeft de was een extra spoelbeurt gehad.

Toen Jasmin weer thuis kwam, had ik net iedereen uit bed, schone luier om en was bezig ontbijt te maken. Dus we konden uiteindelijk gezellig met elkaar ontbijten. Jasmin ging daarna bakken, want zondag is er een zogenaamde bake sale, waarvan de opbrengst ten goede komt van de meerlingen organisatie, waar Jasmin ook lid van is. Er wordt dan zelfgebakken taart en koek verkocht.

Wat zullen we verder gaan doen, het miezerde af en toe een beetje. Naar de speelgroep hier op 't dorp? Of thuisblijven? Ik wilde wel graag aan de wandel, o.a om bij de drogist te kijken voor vitamine B1, om het advies van mijn lieve zus op te kunnen volgen. Want echt, ik heb duidelijk geen antistoffen tegen die Ozzie muggen hoor, waar een echte Ozzie 20 min even jeuk heeft, heb ik een bult van 10 cm doorsnee en 3 dagen jeuk.

Jasmin bleef thuis, en ik ging met mijn rugzak op pad, gelijk een goeie work-out hier, vanwege heuvel op en af. De drogist had gelukkig, wel in dosering 100, dus ik breek de pilletjes gewoon door. Volgens de mw. van de winkel kon het geen kwaad, je plaste het teveel wel uit. Maar ik hou me liever vast aan mijn zus, die heeft er verstand van.

En laat het nou net gaan regenen toen ik langs de Op-Shop kwam! https://sunshinehospice.org.au/shops/ Dus ik moest echt even schuilen! En laat ik nou ook nog een leuke broek en een leuk jurkje scoren! En nog een stuk stof, want er moet nog iets verbouwd worden aan de tweelingdraagzak. Thuis heb ik natuurlijk plenty stofjes op voorraad, maar hier niet. Helaas was ik m'n fototoestel vergeten, vogende x beter.

Weer terug bij het thuishonk, bleek de vrijwilligster er te zijn. Dit is een dame van zekere leeftijd, die gezinnen met meerlingen ondersteuning geeft in de vorm van bezighouden van de kids als mama even wat wil doen voor zichzelf. Dus Jasmin was lekker opgeschoten met het bakken.

Na de lunch mocht oma de kinderen in bed leggen, want Jasmin was om 12 uur vertrokken naar de tandarts. Nog voor ze weer terug was, kwam de visite al aan, Jasmin's oma en haar vriend. Zowel de jarigen als Louis werden weer erg verwend. Toen het bezoek weg was, leek het weer wat op te knappen, en zijn we toch nog even naar buiten geweest, naar Alexandra Headlands, link om de plaats te bepalen,https://www.alexsurfclub.com.au/ waar een leuke speelplek is en het daar vlakbij gelegen skatepark.

Via Erbacher's terug, want we hadden nog wat nodig voor onze avondmaaltijd, een heerlijke pasta met saus. We hebben allemaal heerlijk gegeten, zeg eigenlijk maar gevreten, want allemaal 2 borden vol! Als toetje was er voor de kinderen nog het laatste stukje verjaardagstaart, en oma moet nu eigenlijk even uitbuiken!

Morgen bij mooi weer naar de Yandina markt, en anders wordt het gewoon een ochtend thuis. 's Middags gaat Jasmin naar de kapper, die wil natuurlijk met een mooi hoofd in Nederland aankomen, en 's avonds gaat ze met een vriendin een wijntje drinken. (of een biertje, dat weet ik niet zeker)

Reacties

Reacties

Lucia

Ik loop wat achter in al je belevenissen daar, maar je bent lekker bezig daar. Heerlijk genieten van de mannetjes en die hebben alle vertrouwen in jou als lieve Oma. Geniet lekker ik ben ook hier nog effe zoet. Maar we treffen het met dit super weertje??

Roland

Ha, de Alex Surfclub, daar ben ik lid van! (of in elk geval lid van geweest....).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!