eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Louis naar Kindy's

Allereerst, gisteren heb ik geen foto's gemaakt, mochten jullie denken waar zijn ze. Vandaag ook maar 2, ik probeer leuke foto's te maken, maar zodra ik de camera pak, willen ze op het schermpje kijken, dus het valt niet mee, ik moet het echt stiekem doen.

Vanmorgen besloten we om met z'n allen Louis naar de peuterschool te brengen, hier Kindy's geheten, naar het Duitse kindergarten. We zouden dan gelijk de dekens in de wasserette wassen, en ondertussen wat boodschappen doen.

Om 8:20 vertrokken we, keurig op tijd, want school begint tussen 8:30 en 9:00. Eerst langs de wasserette om de dekens in de machines te doen. Daarna naar school. Ja Nienke, ik begrijp heel goed dat je op deze school jaloers zou kunnen worden, wat een ideale situatie daar! Het is heel normaal, dat de jongere broertjes en zusjes ook even mee naar binnen komen en wat spelen, voor de ouder(s) weer vertrekt. Helaas begon het te regenen, en in tegenstelling tot de afgelopen dagen was het geen bui , maar beleef het gewoon doorgaan. Er kwam een trein voorbij, wat bij alle kinderen opwinding veroorzaakt. Dat kun je je in Nederland niet voorstellen, daar rijden zoveel treinen. Eerst bleven we nog wachten, maar omdat het niet ophield, zijn we toch maar vertrokken. Eerst weer langs de wasserette, waar Jasmin de dekens in de droger deed, en toen zijn we naar een overdekte parkeerplaats gegaan, zodat we in ieder geval droog kunnen in en uit stappen. Eerst in het grote winkelcentrum zalf gekocht tegen muggenbeten, want ze hebben me weer mooi te grazen genomen. Toen naar buiten, gelukkig hebben bijna alle winkels een luifel, zodat je praktisch droog loopt. Doel was eerst de bank, dat is gelukt! En toen een kringloopwinkel, er zijn er daar velen, bij de eerste zijn we al goed geslaagd, Jasmin een spijkerbroek en speelgoed voor de jongens, en ik 2 T-shirts. De jongens hebben zich prima gedragen in de winkel, ieder met een peer en wat crackers. Daarna naar de bakker, helaas was het koffiedrink gedeelte geheel bezet, maar wel lekker brood gehaald. Inmiddels was het alweer lunch en bedtijd voor de mannen, dus we zijn naar huis gegaan. Na eerst de dekens opgepikt te hebben bij de wasserette.

En het bleef eerlijk gezegd ook maar regenen, en al was het nu niet meer zo'n stortbui, je wordt er wel nat van. Vanmiddag rustig aan thuis, Jasmin moest nog wat afspraken maken, dat is allemaal gelukt, merendeel onder slaaptijd en of schooltijd, zodat oma niet met het hele spul tegelijk zit. Om 15 moest Louis weer opgehaald worden, heeft oma even met opa kunnen chatten, en daarna de tweeling uit bed gehaald. Eerst zeggen ze dan mama? Mama? Maar al snel is het dan momaaa!

Dat geeft gelukkig geen problemen. Louis kwam terug uit school, en wordt dan enthousiast begroet met boewie! Met de B zijn ze heel goed, met de L wat minder. Rond 16 uur zelfs nog even Sara gezien en gesproken, alhoewel die het zo gek vindt om oma zo te zien, dat ze niet veel woorden weet te vinden. Maar ze ging samen met opa ontbijten, en wij gingen aan een zalige avondmaaltijd van kleine gehaktballetjes met een heerlijke saus, waarin o.a. paprika's en noten verwerkt zitten.

Al met al hebben we vandaag een aantal klussen gedaan, die al een tijdje gedaan moesten worden, dus een voldaan gevoel!

Morgen gaan we de verjaardagstaart bakken voor Ed en Tom! Mocht het droog zijn, dan ga ik morgenochtend even alleen aan de wandel, er is hier in Bli Bli namelijk ook een kringloopwinkel, en ik wil ook even kijken bij de drogist hier, die had de vorige keer zulke heerlijke zeep.

En de volgende x dat we Louis naar Kindy's brengen, kunnen we misschien weer even wat winkels in. We zijn er dan toch.

Reacties

Reacties

Martin (Opa)

Wat ben ik blij dat jij toch nog een flinke koffer mee hebt, dan kunnen die heerlijke zeepjes in ieder geval mee retour. Ik verheug mij nu al op de 11-05.
Het verhaal over die dekens, het lijkt zowat wel een olympic Game. Of een ren je rot met dekens kan ook.
Ik lees al dat ik geluk heb m.b.t de verjaardag taart. Louis viert zijn verjaardag in Holland dus weer taart.
En even over de regen, Louis weet nu dat als de zon bij hem is,dan is het bij opa donker. Kortom kun jij hem vertellen dat als Louis nat wordt buiten dan droogt opa op.
Dikke knuf tot vanavond Mart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!