eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Eerste Paasdag

Om 6:15 stond de EasterBunny (oma dus) buiten met een schaal chocolade eitjes en paashaasjes om te verstoppen. Niet te moeilijk natuurlijk, en alleen op het bovendeck. We hadden ze gisteravond geteld, zodat we zeker wisten dat er voor iedereen evenveel zou zijn. Ook moest oma de zoete broodjes uit de koelkast zetten, zodat ze konden rijzen. Ik hoorde ze al snel beneden babbelen, dus even een seintje naar Jasmin, dat de boel geregeld was. Daarna was er nog tijd om met opa te chatten. Maar algauw kwam Louis boven bij oma in bed. Louis, wat wil je eten, pannenkoeken of broodjes? De pannenkoeken oma. Goed, dus wij aan het bakken geslagen. Fijn hoor, zo'n hulp in de keuken, hij wist me precies te vertellen hoe papa altijd de pancakes maakt. Ja, maar deze worden natuurlijk wel een beetje anders, want het zijn Hollandse pannenkoeken. Oja. Gelukkig ben ik alweer vertrouwd met de thermomix, en kon ik makkelijk het beslag maken. Boter in de pan en bakken maar. Ik haalde het klontje boter heen en weer met een mes, nee oma, papa pakt altijd de pan vast en de schudt hij heen en weer! OK, de volgende zal oma ook zo doen. Weet je trouwens Louis, dat je de eerste altijd samen moet proeven? Nee, dat wist hij niet, maar dat wilde hij wel graag met oma doen!

Na het ontbijt mochten de eitjes worden gezocht. I.p.v. foto's had ik beter een geluidsopname kunnen maken, want Louis' enthousiaste geschreeuw was zo leuk om te horen! We hadden Louis duidelijk gemaakt, dat we na het zoeken alles eerlijk zouden verdelen, en dat is dan ook gebeurd. Daarna mocht iedereen net zo veel eten als hij wilde. Oma en mama namen ieder 2 van de Tony eitjes, die oma had mee gebracht uit Nederland.

De zoete broodjes werden afgebakken, iedereen op zijn paasbest aangekleed en daar gingen we naar tante Brooke. Die was ook helemaal los gegaan met verstopte chocola, Louis heeft zich daar aan te goed gedaan, Edward en Thomas hadden ieder na 1 figuurtje wel genoeg.

Om 12 uur lagen de kleintjes er in, en is oma met Louis naar de speeltuin gelopen, om alle suiker energie een beetje kwijt te raken. Dat is prima gelukt, toen we weer naar boven klommen, zei hij zelfs, ik heb geen energie meer oma! Mama kon mooi even een rustpauze nemen ondertussen.

Jasmin heeft me geleerd hoe je van filodeeg en kliekjes heerlijke hartige flapjes kunt maken, die hebben we zo rond 16 uur genuttigd. Dat het daarna onder tafel vol ligt met kruimels, ach, stofzuigen moet je toch af en toe doen! Omdat iedereen zo lekker aan tafel zat, heeft Jasmin Thomas' haar geknipt, kon oma hem mooi even afleiden. Dat is prima gelukt. Morgen Edward, je moet natuurlijk ook weer niet je geluk te veel willen beproeven op 1 dag.

Omdat we zo laat nog een snack hadden gegeten, bestond het diner uit yoghurt met heel veel vers fruit. O.a papaya uit de schooltuin.

En inmiddels ligt iedereen er in, is Jasmin nog even snel om een boodschap en tik ik het log. Wat het weer betreft vandaag niets te klagen, het zou regenen, maar dat is niet gebeurd, pas na 19:00 uur kwamen de buien. Heerlijk zonnig en de temperatuur zeer aangenaam, zelfs af en toe iets aan de warme kant. (wat mij aangaat dan) Er zijn plannen voor morgen, maar ik ben even kwijt wat ook alweer precies, enfin, dat horen jullie morgen dan wel.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!