eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Ginger Factory

Vandaag weer een regendag, maar we wilden toch wel graag even wat doen, liefst buiten. Dus toen we klaar waren met het ontbijt, besloten we om iets te gaan doen, waarbij je wel kon schuilen als er een bui zou vallen. Eigenlijk hadden we naar de Yandina markt willen gaan, maar daar is totaal geen bescherming, dus die viel af. Bovendien is het hier met het Paasweekend net zo druk als met kerstmis, dus je moet ook nog goed kijken waar je heen gaat, wil je niet eindigen in een enorme kooplustige menigte. Het werd de Ginger Factory, https://www.gingerfactory.com.au/ , ook in Yandina, hier vlakbij. Het is wel zaak om er vlak voor openingstijd te zijn, want hoe later, hoe drukker. Dat ging helemaal lukken, we kwamen droog in de auto, dat is al heel wat, voor je 3 kinderen en benodigdheden geladen hebt, ben je zo 10 minuten verder. En in de stromende regen is dat dus geen optie. Aangekomen in Yandina was er nog vollop parkeerruimte, naast de ingang zelfs, en kwam net de trein aanrijden uit de stalling. Toettoet, wat een geluk, de trein! Jasmin heeft een jaarkaart, en voor mij moest even een los kaartje worden gekocht. Eerst naar de speelplaats, en toen ging oma alvast in de trein zitten om een plekje vrij te houden, en kwam Jasmin met de jongens die zelf liepen, dus niet zo snel, achter me aan. Toen een kopje thee voor oma, een koffie voor Jasmin en een ijsje voor de jongens in het cafè. Toen dat op was, stond er inmiddels een rij bij de counter, dus die actie hadden we goed gepland. Cafe`is overdekt, gelukkig, want weer een flinke bui.

Toen door naar de Overboard attractie met de bootjes, oma ging niet mee, die maakte ondertussen wat mooie foto's buiten. Ik was precies op tijd terug om Jasmin en de jongens weer op te vangen, en ook daar stond inmiddels een hele rij. We besloten dat het zo wel genoeg was, een wandeling door het gemberbos zat er niet in vanwege de vele muggen. En het was ook wel weer tijd voor de mannen om richting middagdut te gaan. Oma nog mooi een kilo gember gehaald, en we kwamen wederom droog in de auto, onderweg een bui, en thuis net weer even droog om het spul uit te laden. Inmiddels was het parkeerterrein vol en stonden de auto's zelfs buiten de hekken geparkeerd! Het was met recht een lucky day voor ons. Na de lunch mannetjes naar bed, Jasmin nog even naar de slager voor een steak voor vanavond (zie de foto, we doen er wel 2 dagen mee hoor!) en toen ging ze ook even liggen. Oma en Louis op de bank, Louis mocht TV kijken en oma met de e-reader.

Het werd een flinke middagdut, daarna zijn we nog even bij vrienden langs gegaan die vlak bij Sunshine Coast Airport wonen, de vliegtuigen landen bijna in hun achtertuin, wat natuurlijk een sensatie is. Ik hoorde trouwens van Jasmin dat de landingsbaan langer wordt gemaakt, en dat je als dat klaar is rechtstreeks vanaf Singapore naar de Sunshine Coast kunt vliegen. Dat zou natuurlijk geweldig zijn, 10 minuten rijden van Bli Bli!

Weer thuis was het voor ons doen al wat laat, maar er was lang geslapen vanmiddag. Jasmin heeft gekookt en oma de kinderen bezig gehouden. We hebben heerlijk gegeten, steak van de BBQ, om je vingers bij af te likken! De rest gaat morgen verwerkt worden in een ander lekker gerecht.

Keuken opruimen, kids in bad, het is helemaal laat voor ons doen, we zitten nu op ons gat en het is 20:30 uur! Jasmin heeft tussendoor nog broodjes gemaakt voor morgenochtend, maar we hadden ook al min of meer afgesproken dat oma Hollandse pannenkoeken zou bakken, Amerikaanse pannenkoeken staan hier voor zondag vast op het ontbijtmenu, die worden dus nu vervangen door Hollandse. Louis mag morgen zelf kiezen, broodjes of pannenkoeken, de broodjes kunnen eventueel ook mee als traktatie, want we gaan op paasbezoek bij vriendin Brooke.

We hadden een picknick in gedachten, maar de voorspellingen zijn regen en nog meer regen.

Janine

Leuk dat jullie veel verschillende uitstapjes maken. Wat een mooie foto's van de gemberplanten.
De foto's van de jongens zijn ook erg leuk. Wat worden ze toch al groot.
Een Hollandse knuffel vanuit een tuin vol bijengezoem.