eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 5, regendag

Het was al voorspeld, vandaag een regendag. Dat klopte dan ook precies. Niet dat het de hele dag geregend heeft hoor, maar zeer regelmatig een enorme bui, waar je echt niet in wilt lopen! Dan snap je ook gelijk waarom hier de straatgoten zo breed zijn. Het komt dan echt met bakken uit de hemel, maar na 10-15 minuten, soms zelfs maar een paar minuten, schijnt de zon weer.

We zijn dus thuis gebleven, met Louis de laatste paasdingetjes geknutseld, en paaskoekjes gebakken.

's Middags hebben we ze versierd. Toen de tweeling wakker was van hun middagdut, zijn we toch even gaan wandelen, gewoon hier de straat uit en naar de school, het is nu vakantie, dus ze konden daar heerlijk spelen op de speelplaats. Het gehele schoolterrein beslaat zeker de ruimte van b.v. het nieuwe zwembad in Krommenie met diverse speelplekken voor de diverse leeftijden. Vandaag was de work-out het heen en weer lopen naar het schoolterrein, je moet namelijk eerst een steile helling af, wat niet meevalt, Jasmin met de tweelingwagen en 2 loopfietsjes, ik met Thomas op de arm en in de andere ook een fietsje. En terug moet je weer tegen de helling op, dus genoeg exercise! We waren expres naar de school, omdat daar genoeg gelegenheid is om te schuilen, en dat was ook inderdaad nodig. De jongens hebben daar met water gespeeld, dus die waren evengoed nat!

Vanavond aten we een groente pannenkoek, ook bekend onder de naam okonomiyaki. Bij 2 van de 3 ging dat er in als de spreekwoordelijke koek, nummer 3 heeft zich gevuld met het dessert, kwarktaart. Allemaal in bad, voorlezen, zingen, en hopla in bed. Louis wilde eigenlijk niet, die dacht dat hij net als gisteren “laat” op mocht blijven. Helaas, het blijft geen kermis. Vervolgens hoorden we van beneden een gegil, dat Jasmin toch maar is gaan kijken, toen bleek hij klem te zitten met zijn benen tussen het bed en de muur. Hoe hij dat voor elkaar had gekregen zullen we niet te weten komen vrees ik.

Daarna boven alles opgeruimd, en met thee en taart (ons verlate toetje) op de bank naar Australian Gardening gekeken, wat een heel leuk en mooi programma is. Zulke prachtige tuinen! En leuke tips en ideeën.

Voor morgen wordt hetzelfde weer als vandaag voorspeld, zo ook paaszondag. Bij jullie, zo begrijp ik, is het mooi weer. Tsja, dat is iedere keer zo als ik hier ben, dan hebben jullie mooi weer! Het is hier overigens ook absoluut niet koud, maar ja, regen is niet fijn natuurlijk, als je iets buiten wilt doen. Dus nog geen plannen gemaakt, we zien wel hoe het loopt, er is vast ook nog wel iets leuks wat overdekt is.

Reacties

Reacties

Joke

Dag Eveline, je weet ook -als het regent- van elke dageen feestje te maken!
Geweldig om te lezen.

Martin

Lieve schat, gelukkig heb ik ervaring met de buitjes daar. En ja die goten langs de wegen worden direct rivieren. Maar wat een prachtige paas spullen hebben jullie geknutseld. Erg mooi hoor. Ik heb heel veel respect voor jou om dat allemaal maar te doen ondanks dat rot bericht over mijn black out dinsdag nacht. Maar goed ik ben er weer, nog niet helemaal fris en fruitig. De onwijze goede ondersteuning van Nienke en Barbara hebben mij weer moet gegeven. Morgen gaan ik naar Ermelo met Rinco ik zal de diverse bekende kooplui de groeten van jou doen. dikke pakkerd en houd de moed er in xxxxxxxx ILY HVJ Mart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!