eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Naar het bos en samen spelen

Vanmorgen is Jasmin weer gaan sporten, en gelijk wat boodschappen gehaald bij Erbacher, de grote groentewinkel. En ze heeft alvast voor Mart 2 emmers van zijn favoriete honing mee genomen!

Na het ontbijt, met gekookte eitjes en toast, zijn we op pad gegaan want het is prachtig weer. Eerst naar een park https://www.buderim.com/foote-sanctuaryWij zouden zeggen bos. Het was prachtig, maar we werden opgegeten door de muggen, april is hoogseizoen voor muggen, dus dat tref ik. Daarna, op aanraden van een vriendin, naar het winkelcentrum in Maroochydore. Daar hadden ze vanwege de paasvakantie midden in de hal een groot speel terrein op gesteld voor kinderen tussen 0 en 5 jaar. Eigenlijk een soort klein verplaatsbaar Balorig/Monkeytown.

Ze hebben heerlijk gespeeld, aan de kinderen werden bekers fruitsalade uitgedeeld, en de begeleiders konden kiezen tussen diverse soorten drankjes, koffie, chocolademelk etc. en een muffin of een brownie. En dat alles gratis! We hadden dus een goedkope ochtend. Ook nog geld geprobeerd te pinnen, maar dat lukte niet bij deze automaat, althans niet zonder extra kosten, dus we moeten langs een bank.

De kinderen hadden geen lunch nodig gezien de hoeveelheid fruit en de zelf meegebrachte snacks die genuttigd waren, dus de tweeling gelijk in bed, en Jasmin en ik hebben voor ons zelf een heerlijke salade als lunch gemaakt. Daarna uiteraard de keuken in, ik ben bezig geweest met de thermomix om alvast een luxe brooddeeg te maken voor morgenochtend, Jasmin heeft de soep gemaakt en de soepstengels. De taken worden altijd eerlijk verdeeld.

Oma heeft paasmandjes geknutseld, want wat bij ons Sinterklaas is, is hier de Paashaas. Zowel qua opvoeding als snoep. Hier wordt bijv. tegen kinderen gezegd: denk er om, als je niet lief bent, komt de paashaas geen eieren verstoppen. En op FB staan posts over hoeveel chocola je een kind mag geven tijdens Pasen. Ik ben blij dat Jasmin er zo min mogelijk aan mee doet. Wel gaan we zondag wat eitjes verstoppen, en daar zijn de mandjes voor. Ook de laatste hand gelegd vandaag aan de kuikentjes en de kip voor de seizoentafel. Foto's volgen zondag.

Morgen is het Goede Vrijdag, dat is hier ook echt een feestdag, vandaar alvast het lekkere brood, en alle winkels zijn ook dicht.

Er wordt regen voorspelt voor morgen, dus waarschijnlijk een thuisblijfdag, dan kunnen Louis en ik mooi paaskoekjes bakken, ik heb wat koekvormpjes mee genomen.