eveline-weer-op-pad.reismee.nl

Dag 1, paasknutselen

Keurig om 6:15 wakker, mijn gewone tijd, en best wel goed geslapen. Wel af en toe iets gehoord buiten, maar niet wakker gelegen in de zin van: oh, ik wil slapen maar het lukt niet. Raam staat open, en dan hoor je natuurlijk veel, vooral onbekende geluiden.

Als ontbijt hebben we havermout met abrikoosjes gegeten, eigenlijk mijn eerste normale maaltijd na aankomst! Tijdens het eten vroeg Jasmin of ik het zag zitten om op de jongens te passen, want ze wilde graag naar de sportschool voor een training. Dat kon ik thuis doen, of op een speelplek. Nu, maar gekozen voor thuis, want ik weet toch ook niet precies hoe de mannen reageren opeen vreemde oma en de speeltuin.

Wel even brullen toen mama weg ging, maar dat was gauw over en we hebben heerlijk met de trein gespeeld. Ook de schoenen van mama en papa zijn zeer geliefd, uiteindelijk liepen ze alle drie op een paar veel te grote en niet bij elkaar passende schoenen, alleen Louis had 2 dezelfde uitgekozen. Oma had ook al de eerste verschoonsessie te pakken, maar dat was ook geen probleem, ze accepteren oma helemaal.

Toen Jasmin thuis kwam, zijn we alsnog met elkaar naar de speeltuin gegaan, en het is toch wel heel prettig om dat met z'n 2-en te doen, want je komt ogen te kort af en toe! Ze zijn buitengewoon ondernemend, en wat de een doet, doen de anderen na!

Weer thuis Ed en Tom in bed, en Jasmin gaat zich mooi maken, want die gaat uit lunchen vanwege een vriendin die 40 is geworden. Louis en oma zijn gaan knutselen voor Pasen, en hebben samen geluncht. De tweeling had in de speeltuin al een broodje gegeten. Edward en Thomas hebben heerlijk geslapen, bijna 2 1/2 uur! Louis en oma hadden zodoende echt quality time samen. Ook hebben we met opa gesproken, en Louis heeft aan opa op de globe aangewezen waar Nederland ligt.

Toen mama Jasmin weer thuis kwam, hebben we nog fijn gespeeld, en daarna hebben we eten gekookt, dahl met rode linzen en eigen gebakken wraps.

Voor toe was er bij de avondthee voor oma een stukje van de overgebleven verjaardagschocolade cake, door Jasmin voor de jarige gebakken, en die was heerlijk! Louis waren de kruimels beloofd, dus die vroeg al gelijk, oma eet je nu de cake op? Nee joh, even wachten, maar oma bewaard ze voor jou hoor! Dus die is morgenochtend ook blij!

Bij de thee vanavond met elkaar besproken hoe we de vliegreis gaan aanpakken, en hoe we eventueel de taken gaan verdelen. Allereerst eens kijken of ze, als we bij de incheckbalie zijn, niet iemand hebben die ons door de security en de douane kan begeleiden, dan zijn we al een end op weg. Dat is altijd zo'n gedoe, omdat je dan de spullen uit je handbagage moet halen, en tegelijker tijd de kinderen in de gaten moet houden. Maar dat komt wel goed, we gaan gewoon heel zielig kijken, ik zal m'n oude vrouwen gezicht trekken, en Jasmin gooit al haar charmes in de strijd. Ik denk trouwens, dat de tweeling al voor genoeg charme offensief zal zorgen! Mensen blijven het toch altijd leuk vinden, 2 identieke kinderen.

Morgen maar wat boodschappen doen, ik ben zo dom geweest om niet mijn eigen, maar Martin's tandpasta mee te nemen, en die vind ik niet lekker. En dan ook kijken wat er nog in de koelkast en vriezer ligt, want het idee is toch om die leeg te hebben en uit te zetten tijdens de vakantie. Dus daar moeten we dan de menu's op aanpassen.

En Martin, maak je niet ongerust, uiteraard komt er honing voor je mee, maar daar hebben we nog genoeg tijd voor!

Janine

Je draait meteen volop mee. Leuk dat de kinderen helemaal vertrouwd met je zijn. Skype zal daar zeker bij meehelpen.
Veel plezier en hartelijke groeten aan iedereen!

Lucia

Tjee gelijk in actie
Maar ook weer mooi even met de jeugd alleen schep gelijk goed vertrouwen
En zeker fijn dat Skype mee helpt in herkenning
Veel geniet plezier